Search
Now showing items 1-10 of 26
XXIII Jornadas de Investigación en Psicodidáctica
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
En este obra se recogen todos los trabajos presentados en las XXIII Jornadas de Investigación en Psicodidáctica – XXIII Psikodidaktikako Ikerkuntza Jardunaldiak que han tenido lugar en la Universidad del País Vasco/Euskal ...
The structure of the Social Self-Concept (SSC) Questionnaire
(Universidad de Murcia, 2016)
This study aims to analyze the factorial structure of the newly-created Coestionario de Autoconcepto Social - AUSO (from here on the Social Self-concept Questionnaire, or AUSO), which consists of two scales measuring social ...
Contextual and psychological variables in a descriptive model of subjective well-being and school engagement
(Elsevier, 2016-05)
Background/Objective: The objective of this ex post facto study is to analyze both the direct relationships between perceived social support, self-concept, resilience, subjective well-being and school engagement. Method: ...
Adolescent Life Satisfaction Explained by Social Support, Emotion Regulation, and Resilience
(Frontiers Media, 2021-09-23)
[EN]Adolescence is a stage characterized by many biological and psychosocial changes, all of which may result in a decrease in subjective well-being. It is therefore necessary to identify those factors that contribute to ...
Etorkizuneko hezitzailea puta eta bolleroa?
(Vicerrectorado de Calidad e Innovación Docente, 2017-01-27)
Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza metodologia erabiltzen duen material hau Hezkuntzaren Psikologiako derrigorrezko irakasgaian aplikatutako da, BIUEko Gizarte Hezkuntzako graduan, 2. mailako 1. lau hilabetean. Hala ...
Autoconcepto académico, motivación escolar e implicación escolar del alumnado universitario de República Dominicana y España
(Ediuno. Ediciones de la Universidad de Oviedo, 2019)
[ES] Esta investigación examina las diferencias en el autoconcepto académico, la motivación escolar y la implicación escolar en función del sexo y el país en universitarios de República Dominicana y España, así como la ...
The role of social support in school adjustment during secondary education
(Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias, 2020)
[EN] Background: During secondary education, a stage with a high risk of
failure and school dropout, social support is an important contextual
variable for the prevention of school maladjustment. The aim of this study
is ...
Estudio comparativo entre educación superior y educación secundaria: efecto del apoyo social percibido, el autoconcepto y la reparación emocional en el rendimiento académico
(Facultad de Educación. UNED, 2019)
[ES] El rendimiento académico constituye en la actualidad una temática de
gran interés en el ámbito de la educación por su relevante papel en el ajuste
del alumnado. El apoyo social percibido, el autoconcepto y la ...
The role of parental socialization styles in school engagement and academic performance
(European Journal of Education and Psychology (E J E P), 2018)
[EN] Many variables have been analyzed in relation to school adjustment. However, only a few studies have explored the relationship between this construct and parental socialization styles, particularly in Spain. This work ...
Lehen Hezkuntzarako kirol-jarduera fisikoko inplikazioaren galdeketa: faktore-analisi baieztatzailea
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2018)
Based on a previous pilot validation, once the internal consistency of the questionnaire of engagement in physical-sport activity (IMAF) for Primary Education is improved, a confirmatory factor analysis is carried out. In ...